Клас-родина програма виховної роботи з учнями

«КЛАС- РОДИНА»
Програма виховної роботи з учнями 10-11 класів

Євдокимова Яна Іванівна, учитель ЗСШ № 12 м. Марганця Дніпропетровської області

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
     Головне завдання програми - створення  виховного простору не лише як середовища, а й духовного простору учня й педагога, у якому має бути представлений весь спектр цінностей культури і культурних форм життя.
    Програма передбачає системність у широкому розумінні цього слова, реалізує принцип наступності і є логічним продовженням програм клас-родина для 5-7-х і 8-9-х класів. Це дає можливість зробити виховний процес цілеспрямованим та ефективним.
  Період розвитку дитини від 15 до 18 років у психології  вважається  старшим підлітковим віком. У цьому віці у дітей інтенсивно розвиваються моральні сили, формуються і визначаються риси характеру, відбувається становлення світогляду. Основною особливістю особистісного розвитку старшокласників є помітний розвиток самосвідомості, самооцінки. Це найважливіший період у формуванні світогляду, виробленні стратегії життя, формуванні вміння творити власну долю, активно реалізовувати громадянські права й обов’язки. Соціальні мотиви старшокласників стають більш диференційованими й дієвими, що зумовлює використання  у виховному процесі активних форм роботи.

МЕТА ПРОГРАМИ: Продовжити формування ціннісних орієнтацій особистості, формування життєво компетентної, морально-духовної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.
   Програмою передбачено реалізацію таких завдань:
-               сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності
-               допомагали кожному знайти себе, самовизначитись
-               сприяти усвідомленню дітьми, розвитку внутрішньої свободи, почуття власної гідності, самоповаги, визначенню змісту життя;
-               виховувати демократичну культуру поведінки, повагу до інших, толерантність, здатність відстоювати власну думку;
-               виховувати правову культуру, повагу до законів та впевненість у необхідності суворого їх дотримання;
-               навчити учнів в типових життєвих ситуаціях діяти у відповідності з нормами права;
-               сприяти розвитку суспільної та соціальної відповідальності;
-               виховувати позитивне ставлення до праці;
-               готувати учнів до свідомого вибору професії;
-               сприяти вихованню зорового способу життя, запобіганню шкідливих звичок;
-               сприяти вихованню високої моральності, гендерної чутливості;
-               залучати до духовної культури, скарбів національної культури;
-               сприяти виявленню творчих здібностей та їх розвитку.
Виховні завдання реалізуються за п’ятьма напрямками:
- «Я – Людина»
- «Я – учень школи»
- «Я і моє здоров’я»
- «Я і моя родина»
- «Я – громадянин України»







ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Напрямок «Я - Людина»
Виховні досягнення:
- сформованість навичок самопізнання, самовизначення, самореалізації, самовдосконалення, самоствердження, самооцінки
- уміння орієнтуватися та адаптуватися в складних життєвих ситуаціях, розв’язувати конфлікти на основі принципів толерантності;
- визначення життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів.
Форми позакласної виховної роботи:
- бесіди: «Мій світ і я»,  «Сенс життя», «Я серед людей»;
- учнівські збори класу: «Хочеш бути громадянином своєї держави - навчись бути громадянином своєї школи», «Я на арені суспільного життя»,  «Самоврядування. Яким йому бути», «Сходинками до вершини успіху»; години спілкування: «Зовнішня культура людини», «Як вивчити свій характер», «Моє майбутнє в моїх руках»;
- класні години: «Діаманти нашої душі», «У океані рідного народу обирай духовні острови», «Екологія душі», «Сходинки до сімейного життя», «Що таке толерантність?»;
- диспути «Ким бути і яким бути?», «Чи кожна людина може бути щасливою?»;
- прес-шоу «Я в реалі, я у віртуалі…»;
 Напрямок «Я – учень школи»
Виховні досягнення:
- сформованість соціально-комунікативних компетенцій
- реалізація активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції
- гендерна культура
Форми позакласної виховної роботи:
 - КТС: «Співуча Україна», «Пісня в солдатській шинелі», «Європейський ярмарок», «Різдвяну колядку в кожну родину»;
- пошуково-дослідницькі роботи:  «З попелу забуття», «Чорнобиль – біль душі моєї», «Ім’я героя Великої Вітчизняної війни на карті мого міста»;
 - диспути: «Відшукай себе серед інших», «Шлях до самореалізації, або як стати особистістю»  «Утверджуй у собі людину» «Мій слід у житті школи», «Якщо я тільки для себе, то для чого я»;
 - турнір старшокласників «Твоя правова культура.
Напрямок «Я і моє здоров’я»
Виховні досягнення:
- сформованість особистої культури здоров’я,
- наявність імунітету до асоціальних впливів,
- уміння оцінювати свій фізичний та психічний стан,
- моральна відповідальність за збереження природного довкілля.
Форми позакласної роботи:
- години спілкування: «Продукти харчування: наші друзі й вороги», «Валеологічне виховання засобами туризму», «Скажемо СНІДу: ні», «Алкоголь і суспільство»;
- акції:  «Курінню-ні!», «Разом проти туберкульозу», «Молодь за здоровий спосіб життя»  до Дня толерантного відношення до ВІЛ- інфікованих;
 - спортивні свята «Олімпійське лелеченя», «Козацькому роду нема переводу»,
- туристичні походи ріднокраєм;
- усні журнали:  «Червона книга рідного краю», «Про віру, культуру, освіту»
- фотоконкурси: «Краса і біль України», «Мої домашні улюбленці», «Світ крізь посмішку»;
- класні години: «Здорова дитина-здорова нація», «Екополітика, почнемо з себе»;
- екодесанти: «За життя без сміття», «Посади дерево», «Річці чистий берег»;
- прес-конференції: «Що ми залишимо нащадкам?», «Шляхи зменшення екологічних ризиків у харчуванні»;
-  виступи екологічної агітбригади;
- шкільний проект «Зал здоров’я»;
Напрямок «Я і моя родина»
Виховні досягнення:
- сформованість ідеалів  сім’ї, родини, відносин у колективі,
- готовність до моральних вчинків на засадах гуманного ставлення до людей та доброчинної діяльності,
- усвідомлення значимості інтеграції національних та загальнолюдських цінностей,
- вироблення навичок соціальної взаємодії, ініціативності, креативності, працездатності.
Форми позакласної роботи:
 - презентації: «Дозвілля моєї родини», «Людина, доля, душа»;
-  випуск тематичних газет: «Говорять професії моїх батьків»;
- творчі конкурси «Тато, мама, я – бережлива сім’я», «Вічні цінності сьогодні»;
- тематичні вечори «Родина від батька до сина», «Дідусю, дідусю, тобою горджуся…», «Берегиня нашого дому»;
-  проекти «Рушник класу», «Літопис класу»;
- свята «Співуча родина», «Відзначення днів матері, батька, сім’ї»;
- відверті розмови «Моральна чистота стосунків між юнаком та дівчиною», «Проблеми батьків та дітей»;
- ток-шоу «Ідеї гендерної рівності в системі ціннісних орієнтацій»
Напрямок «Я – громадянин  України»
Виховні досягнення:
- усвідомлення національної ідеї, почуття патріотизму, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин,
- розуміння важливості української мови як основи духовної культури,
- готовність до захисту інтересів Батьківщини.
Форми позакласної роботи:
- класні проекти: «Українська берегиня», «Ми – громадяни України»;
- уроки громадянськості: «Символи українського народу у творах української літератури», «Моя Україна – червона калина», «Прапор, герб, гімн – ознаки державності», «Любіть Україну». «Будь благословенна, українська ненько»,  «Україна - держава європейська»;
- години патріотизму: «Афганістан – ти вірш душі моєї», «Безсмертний подвиг народу», «Партизанська слава мого міста»;
- фольклорні дійства: «Пустіть Маланку до хати»,  «Ой, хто, хто Миколая любить»,  «Різдвяну колядку в кожну хатку», «Ворожіння на Андрія»;
- проектні роботи: «Дніпропетровщина – шахтарський край»,  «Історія та сучасність рідного краю»; «Ровесники незалежності»;
- круглі столи: «Я і соціум: проблеми самореалізації», «Як би я був політиком…»;
- відкрита кафедра «Лідер ХХІ сторіччя: соціально-психологічний портрет»,  «Торгівля людьми – грубе порушення прав громадянина».









Комментариев нет:

Отправить комментарий