«КЛАС- РОДИНА»
Програма виховної роботи з учнями 10-11 класів
Євдокимова
Яна Іванівна, учитель ЗСШ № 12
м . Марганця Дніпропетровської області
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Головне завдання програми - створення виховного простору не лише як середовища, а й
духовного простору учня й педагога, у якому має бути представлений весь спектр
цінностей культури і культурних форм життя.
Програма передбачає системність у широкому
розумінні цього слова, реалізує принцип наступності і є логічним продовженням
програм клас-родина для 5-7-х і 8-9-х класів. Це дає можливість зробити
виховний процес цілеспрямованим та ефективним.
Період розвитку дитини від 15 до 18 років у
психології вважається старшим підлітковим віком. У цьому віці у
дітей інтенсивно розвиваються моральні сили, формуються і визначаються риси
характеру, відбувається становлення світогляду. Основною особливістю
особистісного розвитку старшокласників є помітний розвиток самосвідомості,
самооцінки. Це найважливіший період у формуванні світогляду, виробленні
стратегії життя, формуванні вміння творити власну долю, активно реалізовувати
громадянські права й обов’язки. Соціальні мотиви старшокласників стають більш
диференційованими й дієвими, що зумовлює використання у виховному процесі активних форм роботи.
МЕТА ПРОГРАМИ: Продовжити формування ціннісних
орієнтацій особистості, формування життєво компетентної, морально-духовної
особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин,
професіонал.
Програмою передбачено реалізацію таких
завдань:
-
сприяти
тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності
-
допомагали
кожному знайти себе, самовизначитись
-
сприяти
усвідомленню дітьми, розвитку внутрішньої свободи, почуття власної гідності,
самоповаги, визначенню змісту життя;
-
виховувати
демократичну культуру поведінки, повагу до інших, толерантність, здатність
відстоювати власну думку;
-
виховувати
правову культуру, повагу до законів та впевненість у необхідності суворого їх
дотримання;
-
навчити
учнів в типових життєвих ситуаціях діяти у відповідності з нормами права;
-
сприяти
розвитку суспільної та соціальної відповідальності;
-
виховувати
позитивне ставлення до праці;
-
готувати
учнів до свідомого вибору професії;
-
сприяти
вихованню зорового способу життя, запобіганню шкідливих звичок;
-
сприяти
вихованню високої моральності, гендерної чутливості;
-
залучати
до духовної культури, скарбів національної культури;
-
сприяти
виявленню творчих здібностей та їх розвитку.
Виховні
завдання реалізуються за п’ятьма напрямками:
- «Я –
Людина»
- «Я – учень
школи»
- «Я і моє
здоров’я»
- «Я і моя
родина»
- «Я –
громадянин України»
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Напрямок «Я - Людина»
Виховні досягнення:
-
сформованість навичок самопізнання, самовизначення, самореалізації,
самовдосконалення, самоствердження, самооцінки
- уміння
орієнтуватися та адаптуватися в складних життєвих ситуаціях, розв’язувати
конфлікти на основі принципів толерантності;
- визначення
життєвих пріоритетів, цілей та ідеалів.
Форми позакласної виховної роботи:
- бесіди: «Мій світ і я», «Сенс життя», «Я серед людей»;
- учнівські збори класу: «Хочеш бути громадянином своєї держави - навчись
бути громадянином своєї школи», «Я на арені суспільного життя», «Самоврядування. Яким йому бути», «Сходинками
до вершини успіху»; години спілкування: «Зовнішня культура людини», «Як вивчити
свій характер», «Моє майбутнє в моїх руках»;
- класні години: «Діаманти нашої душі», «У океані рідного народу обирай
духовні острови», «Екологія душі», «Сходинки до сімейного життя», «Що таке
толерантність?»;
- диспути «Ким бути і яким бути?», «Чи кожна людина може бути щасливою?»;
- прес-шоу «Я
в реалі, я у віртуалі…»;
Напрямок «Я – учень школи»
Виховні досягнення:
- сформованість соціально-комунікативних компетенцій
- реалізація активної за формою та моральної за змістом
життєвої позиції
- гендерна культура
Форми позакласної виховної роботи:
- КТС: «Співуча Україна», «Пісня в солдатській
шинелі», «Європейський ярмарок», «Різдвяну колядку в кожну родину»;
-
пошуково-дослідницькі роботи: «З попелу
забуття», «Чорнобиль – біль душі моєї», «Ім’я героя Великої Вітчизняної війни
на карті мого міста»;
- диспути: «Відшукай себе серед
інших», «Шлях до самореалізації, або як стати особистістю» «Утверджуй у собі людину» «Мій слід у житті
школи», «Якщо я тільки для себе, то для чого я»;
- турнір старшокласників «Твоя
правова культура.
Напрямок «Я і моє здоров’я»
Виховні досягнення:
- сформованість особистої культури здоров’я,
- наявність імунітету до асоціальних впливів,
- уміння оцінювати свій фізичний та психічний стан,
- моральна відповідальність за збереження природного довкілля.
Форми позакласної роботи:
- години спілкування: «Продукти харчування: наші друзі й вороги»,
«Валеологічне виховання засобами туризму», «Скажемо СНІДу: ні», «Алкоголь і
суспільство»;
- акції: «Курінню-ні!», «Разом
проти туберкульозу», «Молодь за здоровий спосіб життя» до Дня толерантного відношення до ВІЛ-
інфікованих;
- спортивні свята «Олімпійське лелеченя»,
«Козацькому роду нема переводу»,
- туристичні
походи ріднокраєм;
- усні
журнали: «Червона книга рідного краю»,
«Про віру, культуру, освіту»
-
фотоконкурси: «Краса і біль України», «Мої домашні улюбленці», «Світ крізь
посмішку»;
- класні
години: «Здорова дитина-здорова нація», «Екополітика, почнемо з себе»;
- екодесанти:
«За життя без сміття», «Посади дерево», «Річці чистий берег»;
-
прес-конференції: «Що ми залишимо нащадкам?», «Шляхи зменшення екологічних
ризиків у харчуванні»;
- виступи екологічної агітбригади;
- шкільний
проект «Зал здоров’я»;
Напрямок «Я і моя родина»
Виховні досягнення:
- сформованість ідеалів сім’ї,
родини, відносин у колективі,
- готовність до моральних вчинків на засадах гуманного ставлення до людей
та доброчинної діяльності,
- усвідомлення значимості інтеграції національних та загальнолюдських
цінностей,
- вироблення навичок соціальної взаємодії, ініціативності, креативності,
працездатності.
Форми позакласної роботи:
- презентації: «Дозвілля моєї родини»,
«Людина, доля, душа»;
- випуск тематичних газет: «Говорять професії
моїх батьків»;
- творчі
конкурси «Тато, мама, я – бережлива сім’я», «Вічні цінності сьогодні»;
- тематичні
вечори «Родина від батька до сина», «Дідусю, дідусю, тобою горджуся…»,
«Берегиня нашого дому»;
- проекти «Рушник класу», «Літопис класу»;
- свята
«Співуча родина», «Відзначення днів матері, батька, сім’ї»;
- відверті
розмови «Моральна чистота стосунків між юнаком та дівчиною», «Проблеми батьків
та дітей»;
- ток-шоу
«Ідеї гендерної рівності в системі ціннісних орієнтацій»
Напрямок «Я – громадянин України»
Виховні досягнення:
- усвідомлення національної ідеї, почуття патріотизму,
розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин,
- розуміння
важливості української мови як основи духовної культури,
- готовність
до захисту інтересів Батьківщини.
Форми позакласної
роботи:
- класні проекти: «Українська берегиня», «Ми – громадяни України»;
- уроки громадянськості: «Символи українського народу у творах
української літератури», «Моя Україна – червона калина», «Прапор, герб, гімн –
ознаки державності», «Любіть Україну». «Будь благословенна, українська
ненько», «Україна - держава
європейська»;
- години патріотизму: «Афганістан – ти вірш душі моєї», «Безсмертний
подвиг народу», «Партизанська слава мого міста»;
- фольклорні
дійства: «Пустіть Маланку до хати», «Ой,
хто, хто Миколая любить», «Різдвяну
колядку в кожну хатку», «Ворожіння на Андрія»;
- проектні
роботи: «Дніпропетровщина – шахтарський край»,
«Історія та сучасність рідного краю»; «Ровесники незалежності»;
- круглі
столи: «Я і соціум: проблеми самореалізації», «Як би я був політиком…»;
- відкрита
кафедра «Лідер ХХІ
сторіччя: соціально-психологічний портрет»,
«Торгівля людьми – грубе порушення прав громадянина».
Комментариев нет:
Отправить комментарий